Calea Ferată din Moldova scoate la licitație mai multe bunuri, printre acestea locomotive și vagoane. Banii obținuți în urma licitațiilor vor fi reinvestiți în activitatea întreprinderii, a declarat pentru Teleradio-Moldova șeful interimar al CFM Serghei Tomșa, scrie moldova1.md.
Astfel, pe 10, 11 și 16 septembrie, Calea Ferată din Moldova va organiza 7 licitații, dintre care 2 „cu reducere” și 5 „cu strigare”, la sediul central al CFM, de pe strada Vlaicu Pîrcălab 48.
Primele trei licitații vor avea loc pe data de 10 septembrie. În această zi, vor fi scoase la licitație 39 de mărfuri și piese de schimb neutilizate; 96 de locomotive, majoritatea din anii 1980, precum și 43 de vagoane de călători și pasageri și 90 de boghiuri.
81 de tank-containere, marea majoritate produse la începutul anilor 80, urmează să fie scoase la licitația din 11 septembrie.
Alte trei licitații vor avea loc pe data de 16 septembrie. CFM urmează să scoată la licitație, în această zi, 17 secții de vagoane refrigeratoare, care includ un vagon de serviciu și unul refrigerator; stocuri de mărfuri, materiale și piese de schimb neutilizate, expuse în 39 de loturi, precum și piese de la 13 unități de transport.
Contactat pentru un comentariu, șeful interimar al întreprinderii, Serghei Tomșa, a evitat să discute cu noi: „Toate informațiile le găsiți pe site-ul CFM. Asta este toată informația. Banii vor fi folosiți pentru activitatea întreprinderii”.
Amintim că, recent, directorul Agenției Proprietăți Publice, Roman Cojuhari, a declarat pentru Teleradio-Moldova că CFM urmează să vândă mai multe locomotive și vagoane vechi ca să-și poată remunera angajații, o parte dintre care nu și-au mai primit salariile din luna aprilie: „Calea Ferată are foarte multe active neutilizate, fier uzat, locomotive, vagoane care nu au fost folosite mai bine de 10 ani. Vrem să le valorificăm cât mai urgent și să închidem această diferență de salarii”.
În plin regres financiar și cu datorii la salarii de peste 150 de milioane de lei, Întreprinderea de Stat a decis, recent, să instituie, din septembrie, programul de patru zile lucrătoare pe săptămână. Motivul invocat de administrația întreprinderii este scăderea semnificativă a transporturilor de marfă și, respectiv, scăderea veniturilor. Directorul interimar al CFM, Serghei Tomșa, a declarat pentru Moldova 1 că măsura va reduce din povara achitării datoriilor salariale față de angajați.
În prezent, la CFM activează puțin peste 5.700 de angajați. Abia în august, întreprinderea a început să achite salariile pentru luna aprilie. De la începutul anului, aproximativ 500 de feroviari și-au depus cererile de demisie.