Noi rezultate ale reformei RESTART. Cele zece Agenții Teritoriale de Asistență Socială (ATAS) din subordinea Ministerului Muncii și Protecției Sociale (MMPS) au fost dotate cu laptopuri și imprimante multifuncționale, dar și cu sisteme operaționale licențiate Microsoft Windows și Microsoft Office. Donația a fost făcută în cadrul proiectului USAID „Date pentru Impact” (D4I).
Sistemele vor fi folosite pentru colectarea datelor în vederea monitorizării și evaluării performanței la nivelul ATAS, dar și la nivelul Structurilor Teritoriale de Asistență Socială (STAS), respectiv la nivelul serviciilor: Echipa mobilă, Asistență parentală profesionistă, Asistență personală, Îngrijire Socială la domiciliu, Sprijin social pentru familiile cu copii.
„Aceste măsuri vor facilita colectarea și analiza datelor, sprijinind astfel deciziile informate bazate pe date și îmbunătățind calitatea serviciilor oferite cetățenilor noștri”, a declarat Vasile Cușca, secretar de stat al Ministerului Muncii și Protecției Sociale.
„Rolul nostru este de a oferi suport Guvernului și partenerilor săi de la nivel central și local prin crearea infrastructurii necesare generării de date utile, consolidarea capacităților de analiză și promovarea unei culturi a utilizării datelor. Dorim să sprijinim autoritățile centrale și locale în a lua cele mai bune decizii pentru a îmbunătăți viața copiilor și familiilor cu copii din R. Moldova”, a spus Camelia Gheorghe, Directoarea proiectului USAID „Date pentru Impact” (D4I).
Specialiștii Ministerului Muncii și Protecției Sociale se vor bucura de acces mai rapid la date colectate din teritoriu, iar validarea acestora va fi mai ușoară.
„Beneficiile în urma utilizării echipamentului constau în colectarea mai rapidă și structurată a datelor, posibilitatea de deplasare în teritoriu pentru colectarea/validarea datelor, suport și asistență în luarea deciziilor oferite managementului STAS-urilor și a ATAS-urilor”, se arătă într-un comunicat emis de Ministerul Muncii și Protecției Sociale.
Totodată, cele peste 20 000 de cazuri existente în protecția copilului, care sunt gestionate de către specialiștii în protecția drepturilor copilului și asistenții sociali comunitari, vor fi introduse în Sistemul Informațional în domeniul Protecției Copilului (SIPC).
„Dosarele vor fi gestionate în regim digital, ceea ce va permite o mai bună monitorizare a evoluției cazurilor de la depistarea acestora, până la soluționarea lor”, informează instituția.
Sistemul Informațional în domeniul Protecției Copilului a fost pilotat în patru raioane: Cimișlia, Căușeni, Rîșcani și Ialoveni.
În vara anului 2024, Sistemul Informațional va fi implementat în toate raioanele Republicii Moldova pentru copiii aflați în evidența autorităților.