Ministerul Educației și Cercetării, împreună cu Agenția Națională pentru Curriculum și Evaluare, a lansat campania „Matematica de la egal la egal”, susținută de UNICEF și PNUD. Aceasta vizează implicarea a 600 de elevi din clasele a XI-a și a XII-a pentru a oferi mentorat elevilor din gimnaziu care se pregătesc pentru examenul de matematică.
Elevii interesați se pot înscrie pe platforma www.ajutauncoleg.md, unde vor fi selectați de o comisie. Platforma oferă informații despre examen, teste și materiale de pregătire.
Ministrul Educației, Dan Perciun, a subliniat importanța implicării elevilor de liceu în pregătirea colegilor lor din gimnaziu. De asemenea, a menționat măsurile de susținere pentru elevii cu performanțe mai slabe la matematică, inclusiv lecții remediale gratuite cu profesori de top.
„UNICEF subliniază importanța rezultatelor învățării, motiv pentru care suntem încântați să facem parte din această inițiativă. La nivel global, ne asigurăm că elevii nu doar merg la școală, ci și dobândesc competențe esențiale, cum ar fi cititul și matematica. Pentru elevii care primesc sprijin, această campanie nu este doar despre promovarea unui test. Este despre descoperirea propriului potențial, despre înțelegerea faptului că dificultățile sunt normale și pot fi depășite. Iar mentorii noștri învață că leadershipul nu înseamnă să stai în față, ci să stai alături de cei care au nevoie de tine”, a menționat Maha Damaj, Reprezentanta de Țară UNICEF Moldova.
„Prin eforturile noastre comune, această campanie va contribui la creșterea interesului elevilor pentru matematică, îmbunătățirea rezultatelor academice și pregătirea lor pentru cariere în domenii precum STEAM și pedagogie. Obiectivul nostru comun este clar: să îmbunătățim performanțele elevilor la matematică, să consolidăm învățarea prin colaborare și să ghidăm elevii spre cariere de succes”, a declarat Seher Ariner, Reprezentantă Rezidentă adjunctă PNUD Moldova.
Campania va include instruiri pentru elevii mentori și profesorii care îi vor ghida, precum și resurse educaționale suplimentare, cum ar fi lecții video și sesiuni live de întrebări și răspunsuri, pentru a facilita învățarea de la egal la egal.
Conceptul de învățare colaborativă a fost implementat pentru prima dată la liceul „Alexei Mateevici” din Dondușeni în 2022. Experiența acestora a fost discutată de profesori din zece școli model, în cadrul unui program finanțat de Uniunea Europeană, implementat de PNUD și UNICEF.
În sesiunea 2024, aproximativ 1600 de elevi nu au reușit să treacă examenul la matematică nici după a treia încercare.